Learning MCNP4C and MCNPX

Learning MCNP4C and MCNPX

شماره تماس 09358768859
Learning MCNP4C and MCNPX

Learning MCNP4C and MCNPX

شماره تماس 09358768859

پاسخ اقای مظاهری - Your answer

سلام

اقای مظاهری متن بلند بالایی نوشتید طبق خواسته شما از این پس سعی میکنم به میل شما بفرستم اما من هر وقت قصد اضافه کردن مطلبی دارم یا به صندوق پستی وبلاگ سر میزنم (اگه در اوقات فراغت از درس باشم که زیاد پیش میاد) سعی میکنم جواب ها رو همین جا پاسخ بدم حالا باید تدبیر دیگه ای رو اتخاذ کنم چون این شکلی گفتمان گونه پیش نمیره حتما باید یک فوروم در نظر گرفته بشه که تو فکرش هستم یا من یا یکی دیگه فرقی نمیکنه

اما در مورد سوالا من هیچ وقت ناراحت نشدم . اصلا ناراحتی نداره . احتمالا شما از نحوه پاسخ گویی من چنین برداشتید .

این عالیه که در کارشناسی این کد رو شروع کردید و باید بگم من و سایر دوستان نیز در حال یادگیری بیشتر هستیم چون همون نسخه 4c رو هنوز کسی کامل بلد نیست اما میتونید کتاب هایی در مورد این کد منتشر شده رو مطالعه کنید اما اونها هم از روی منوال هستند (من جزوه ای ندارم از منوال و کمک دو نفر از استاد های جوان منو بیشتر راه انداخت بقیه اش رو خودم تمرین کردم)

در مورد پراکنده گویی در وبلاگ باید بگم خیلی وقت ها دوستان اینو میگن ولی هر مطلب با عنوان خاص در شاخه خاصی قرار گرفته اما در بسیاری موقعیت ها اینو نمیشه رعایت کرد مثل استفاده از دستورات مشبندی که در جای خودش نیست ظرف یکی دو ماه ایند حتما درستش میکنم

در مورد گفته اساتید مورد اشاره باید بگم درسته منوال فقط یه کمکه و باید مواردی که با این کد کار شده رو تست کرد (مقایسه تجربه با شبیه سازی ها) البته در خیلی از موارد مثلا همین شبه سازی که من انجام میدم اصل دستگاه رو که نداریم باید از چندین مقاله اعداد رو بگیریم بعد اجرا کنیم یا .... این کار هاست که بیس خوبی برای فعالیت هی مهمتر بعدیه

یه چیز دیگه هم یادم رفت بگم تو ایران خیلی از پایان نامه ها عدد سازیه پس به درصد پایینی میشه اعتماد کرد

در مورد نسخه های 2.4 و 2.6 هم چون از یک خانواده هستن تا الان یکجا گفتم بعدا مطالب جدا پست میکنم

در مورد بند اخر چوب کاری نکنید قبل از من 2 تا وبلاگ در حد چند پست وجود داشته پس من اولی نیستم قبل از اینها هم همگی در گروه های گوگل پرسش ها و پاسخ هایی داشتیم

نکته افتخار همه ما پرفسور علیرضا حقیقت هستند که بانی mcnp-polimi هستند و ارزوی من اینه که یه روز ملاقاتشون کنم

کد هایی مثل phits , mars هم هستند که تابحال سایتی که اونها رو اموزش بده ندیدم (فارسی). جا برای کار روی اونها هم هست بخصوص فیتس که خیلی از نظر ساختاری با mcnp نزدیکه و امکاناتش در شبیه سازی متحرک منو متعجب کرده و ازش خوشم اومده خلاصه پاسخ منم زیاد شد

همچنین کلی داده پردازی حاصل از کارهای خودم دارم که چند وقت دیگه بصورت هم پرسش پاسخ هم اموزش + روش های پردازش خروجی سریعتر و ... رو قرار میدم البته استفاده از مطلب رو قبلا گفتم مابقی رو باید توضیح بدم

سایت زیر هم تازه راه اندازی شده و تا الان کد های محاسباتی زیادی رو توضیح داده کارش درسته

iranhpc.com

امیدوارم موفق باشید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد